Skip to main content

In de vakantie is het leuk om weg te gaan en leuke dingen te ondernemen. Deze vakantie besloten Wouter en ik echter om niet echt op vakantie te gaan. Dit was met name een geldkwestie maar ook de komst van onze lieve Scotty maakt het niet echt ‘makkelijk’ om ‘even’ op vakantie te gaan. Daarom genieten we deze zomer vanuit huis lekker van het weer en ondernemen leuke dingen. Tot er ineens spontaan het idee ontstond om met de studievrienden groep van Wouter + alle aanhang een weekendje naar Texel te gaan. Super leuk natuurlijk, toch even een weekendje ertussen uit! Zo gezegd zo gedaan, de camping werd geboekt en de tenten en kampeerspullen verzameld. En zo vertrokken we vorig weekend met drie auto’s naar Texel. Scott logeerde een weekend bij Wouters ouders, dus daar hoefden we ons even geen zorgen om te maken.

Na een (toch best lange) autorit met behoorlijk wat file onderweg kwamen we aan op Texel en we voelden ons allemaal alsof we in het buitenland waren aangekomen. De gesprekken gingen dan ook steeds over dat het hier beter weer was dan in ‘Nederland’ ;-). Na aankomst op de camping verliep het opzetten van de tenten erg voorspoedig. We stonden op de camping Kogerstrand, waar we wel een klein beetje nieuwsgierig naar waren geworden na alle verhalen van iedereen over DE ‘jongerencamping’. Bij aankomst viel het echter 100% mee, hadden we super leuke duinplekjes gekregen en hebben we het hele weekend niets gehoord/gemerkt van jongeren en/of overlast. Ik denk dat onze medekampeerders eerder last van ons hadden!

We zijn gaan wadlopen (voor iedereen de eerste keer!) en hebben véél geleerd over alle dieren op het wad, hebben krabben zien paren, garnalen gevangen en oesters gezien. Op zondag hebben we tandems gehuurd en zijn we naar de vuurtoren bij Cocksdorp gefietst en hebben daar op het strand heerlijk geluncht. Verder hebben we natuurlijk genoten van al het leuks dat kamperen met zich meebrengt: beestjes in de tent, koken op de skottelbraai, niet afwassen, poepende meeuwen, lauw bier, slapen op matjes en/of lekke luchtbedden, weervolven met een zaklamp op je hoofd en heel veel konijnenpoep!

Zo terugkijkend op het weekend kan ik zeggen dat ik erg heb genoten en het heel erg naar mijn zin heb gehad! We hebben het zo getroffen met het heerlijke weer en alle gezellige mensen bij elkaar! Zijn wij toch nog op vakantie geweest!

Next Post

Join the discussion One Comment

• Rob schreef:

Goed dat je je keuzes in eigen handen neemt. Het zegt iets over jou hoe je in het leven staat! Je geeft je leven niet uit handen maar neem het zelf op. Je begrijpt de essentie van leven ! Een post passend op bij de titel van jouw weblog. Een inspiratie voor mij!