Skip to main content

Hi, hoi, bula, hallo!

Deze blog schrijf ik vanuit New Jersey en terwijl ik dit schrijf zit ik stiekem al een klein beetje de uren af te tellen. Aan de ene kant bevalt het reizen en het avontuurlijke en ontdekken van de wereld me heel heel goed, maar nu ik weet dat ik morgen weer lekker thuis ben en herenigd word met mijn lieve vriendje, mijn mama, broer, beste vriend en m’n eigen bedje kan ik toch eigenlijk echt niet meer wachten….. Voordat ik weer voet op Nederlandse bodem zet heb ik nog 1 dagje voor de boeg en een lekker comfortabel vliegtuig nachtje en dan is het zover. Eerst wil ik natuurlijk nog heel graag mijn New York avontuur met jullie delen, want geloof mij; NY is een ge-wel-dige stad!

We vertrokken vanuit San Fransisco heel vroeg in de morgen. We werden opgehaald door een supershuttle die we hadden besteld, dat is een soort van gedeelde taxi (scheelt weer centjes in dit toch al veel te dure Amerika ;-)). We hebben een tussenstop gemaakt op Chicago. De vlucht zelf verliep prima, het vliegtuig was krap en zonder leuke schermpjes met vermaak… Dus het was een beetje saai en duurde echt über lang. Maar ik mag niet klagen, want ’s avonds waren we veilig aangekomen, met onze bagage, in ons hotel in NY. Erg moe van de reis en een beetje overrompeld door de drukte, hoeveelheid taxi’s, hitte en enorme gebouwen zijn we in ons hotelletje snel in slaap gevallen! De eerste dag in NY hebben we rustig aan gedaan, ik had weer even tijd nodig om een beetje op te laden. Ons hotel was in Queens, net buiten Manhattan. ‘S middags zijn we even een rondje gaan wandelen en kwamen erachter dat er op 10 minuten wandelen een metro zat die ons direct naar times square zou brengen, dus helemaal top! ‘S avonds besloten we eten te bestellen en op onze hotelkamer te laten bezorgen (lui! Maar is hier goedkoper dan uiteten gaan en het kan allemaal gewoon in dit hotel:p).

Afgelopen weekend zijn we zowel op zaterdag als op zondag naar Manhattan gegaan met de metro. Toen we zaterdag voor het eerst uitstapte op times square kwam alles een klein beetje op me af:p. Zodra je uit het metrostation naar buiten loopt sta je midden tussen de enorme gebouwen, overal flikkerende lichten, su-per veel mensen en enorme herrie/chaos. Wauw, ja we zijn echt in NY;-). We wisten even niet zo goed waar te beginnen maar we besloten weer een ticket te kopen voor de hop on hop off bus en eerst maar eens een rondje te gaan touren. Zaterdag zijn we naar het 9/11 memorial geweest. Twee enorme soort waterputten/watervallen op de plek waar voorheen de torens hebben gestaan. Ze hebben ook twee nieuwe torens gebouwd naast de memorials; de freedom towers. De gids vertelde ons dat deze torens even hoog moesten worden, maar dat bij de bouw van toren nummer twee het geld op was, dus deze is nog niet eens de helft van de eerste toren… Faal! We hebben daar even rondgelopen, gekeken en zijn daarna terug gelopen en zijn over de Brooklynbridge gewandeld. Leuk wel om te te zien dat hier overal op straat en in parken straatartiesten optredens geven: dansers, acrobaten, schilders, muzikanten, zangers echt op elke hoek zie je wel wat anders. Vanaf de Brooklynbridge hadden we een heel mooi uitzicht op de skyline van Manhattan. Echt zo indrukwekkend al die enorme hoge gebouwen en die gele taxi’s! Na de Brooklynbridge zijn we weer op die bus gestapt en zijn we bij het Battery park weer uitgestapt, vanuit daar zou er een gratis Ferry zijn die om het Vrijheidsbeeld heen vaart. De Ferry hebben we helaas nooit gevonden:p maar we hebben het Vrijheidsbeeld ook vanaf de kant kunnen zien. Niet super goed, maar ach we weten wel waar die nu staat en hoe hij eruit ziet;-). Na een lekker biertje in de beergarden hebben we met de bus de ‘downtown loop’ afgemaakt en zijn we op times square weer uitgestapt. Zoals de Amerikanen het zelf omschrijven; NY is huge! Overal lichten, grote schermen, hoge gebouwen zo indrukwekkend, zo gaaf! We hebben op times square een beetje geshopt en ik heb een nieuwe rayban zonnebril gekocht, joepie – mijn vorige ben ik in week twee in Indonesië kwijtgeraakt:( dus voor ik weer thuis ben toch een nieuwe!:)

Op zondag zijn we het empire State building opgegaan. We kregen vooraf allerlei informatie en een skyride. In een soort van simulator vlogen we over NY heen. Klinkt misschien suf maar het was echt heel grappig en we hadden een wat beter beeld van hoe het nou allemaal in elkaar stak;-). Daarna naar de observatory op level 86 gegaan en wauw dat was geweldig! We konden over heel de stad uitkijken en zagen zelfs de gay parade beneden door de straten heen lopen. Na genoten te hebben van het uitzicht zijn we ’s avonds op de night loop met de bus gestapt. Deze ging naar Brooklyn en vanaf daar hadden we een super uitzicht op de skyline van Manhattan! Afgelopen maandag zijn we weer opgehaald door de super shuttle en zijn we naar ons volgende hotel gegaan. Dit hotel is dichtbij het vliegveld van waar we vertrekken in New Jersey. Het is tevens ons allerlaatste hotel deze reis…. Dinsdag zijn we met de trein terug gegaan naar Manhattan om daar lekker door het central park te wandelen en DE Apple store te bezoeken. Ik moest mezelf inhouden van alles te kopen, maar wat was het leuk om te zien en wat een enorme toeristische attractie zeg!

Gisteren hebben we genoten van de zender HBO op onze hotelkamer;-) en onze koffers weer vliegtuig proof ingepakt…… Ineens zaten we last minute ook nog in een hurricane; Arthur genaamd. Even was er lichte paniek…. Heeft dit invloed op ons vliegtuig? Gisteren waaide, regende en onweerde het enorm. Maar ik geloof dat de hurricane NY een beetje zal passeren, hoop ik…! Vandaag zitten we eigenlijk al met ons hoofd in het vliegtuig, maar we moeten nog even wachten… Vanavond om 20:45 uur zal ons vliegtuig opstijgen. We vliegen met icelandair en maken een tussenstop in Reykjavik (hoe cool is dat?!). Morgen rond 13:00 uur zijn we er dan weer, gewoon tussen alle Nederlanders in ons koude kikkerlandje dat ik stiekem toch best wel erg heb gemist.

Ik heb echt enorm genoten en mijn ogen uitgekeken hier in New York, wat een geweldige stad… The city that never sleeps, the BIG Apple…. Ja ik kom hier zeker nog een keer terug met Wouter;-) en dan zorgen we dat we geld hebben en kunnen we alsnog DE Apple store leegkopen;-)…..

Ik denk dat ik in Nederland nog wel een laatste blog zal schrijven. Dus voor nu; tot bijnaaaa allemaal!!!:)